torsdag 23 juli 2009

BLUEBERRY

VÅRT ÄVENTYR:



Vi hade tänkt att plocka kantareller som vi skulle smörsteka och lägga på rostmackor som förrätt. Det här hade jag på mig när vi gick runt i skogen och letade!
















Eller....? Ni ska veta en sak om a l l a bloggare. Alla kryddar. Jag känner ändå en hel del... Alla kryddar och förskönar sina inlägg för att det ska låta flashigare och kuligare än vad det faktiskt är. Klart som fan jag inte klättrade i berg i en klänning. Ha. Detta hade jag på mig! Kolla hur enorma gummistövlarna är på mig! Strl 52.






Men. Nu kryddade jag igen. Jag hade dessa gummistövlar på mig. De var fortfarande JÄTTEstora men inte lika enorma som de på första bilden. Så. Nu vet ni hela sanningen.



Vi gick och gick och gick och gick och hittade en flugsvamp. En. Flugsvamp.


Sen hittade vi en fälla. Helt sinnessjuk fälla. Klicka gärna på bilden för att se hur mycket bröd de lagt ut. Vi kom inte fram till vad det var för djur de ville fånga/mata. Men sjuk var den.



Men vi plockade något annat..............


Sen åkte vi till affären för att handla ingredienser till vår paj. Vi plockade alltså blåbär och bakade en egen blåbärspaj som vi åt till efterrätt istället.

Recept? Det är samma som jag använde när jag bakade jordgubbspajen. Har ni glömt finns det här.

7 kommentarer:

Johan sa...

När du är såhär rolig måste du ju få en kommentar! haha.

Jessan sa...

du kan tillochmed få två...

Dagens fråga, vart fan ligger detta landställe? Mallorca, Grekland, Italien?!

För helt ärligt, vart i Sverige kan man sola och springa omkring i klänning just nu egentligen?

MVH

Frusen och avundsjuk

jacob sa...

Jag undrar mer vad det var för fälla egentligen. Hmm. Kunde den döda ett djur?

Dasha Girine sa...

Nä tror inte den kunde döda... Kändes inte som det Jakob.


Jessan:

ALNÄS. Typ trosa. Idag är det mindre soligt dock...

Oslobloggen sa...

Hahaha det är ju för det här vi älskar dig dascha. du har fattat att verkligheten är det som är roligt.

Anonym sa...

hahaha.

Mal sa...

Oooh jag blir sa himla sverige-langtandes med dina idylliska "sticka-fran-stad" dagar. Svensk natur... Oooooh!