lördag 25 juli 2009

OH - NO





Vet ni vad ''björntjänst'' betyder? Jag trodde det betydde ''supertjänst''. Så jag bad chefen om en björntjänst. Han gick med på tjänsten men bad mig googla björntjänst.




Det var lite pinsamt. Bara lite. Mest roligt dock.





Björntjänst betyder enligt Wikipedia tydligen:

Björntjänst, en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren av La Fontaine (L'ours et l'amateur des jardins) [1], där en tam björn slog ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.








He he.

4 kommentarer:

G sa...

Haha jag har gjort precis samma sak... lurigt ord ju!

Tack för en kul blogg!

Anonym sa...

blondiner...

.

;)

Anonym sa...

Vad kan man förvänta sig av en blondin på Stureplan! :) Allt är med andra ord helt på sin plats.

Agnes sa...

Haha, jag gjorde samma sak. Så säger alltid folk "Men vad trodde du Baloo menade när han sjöng att en björntjänst inte gör någon glad?" när jag berättar vad jag trodde. Vafan, jag trodde väl det var något fel i översättningen från engelska till svenska eller nått :(