måndag 27 juli 2009

DOINGVIS

STRÖM STRÖM STRÖM - ALE ALE ALE.

Nu är vi på en ö som heter Vis. Vi fick en hamnplats trots allt (lång historia men man måste åka vidare till nästa ö tidigt för att få plats i nästa hamn (vi åker mellan massa öar) men inatt när en av tjejerna var fulla så hoppade hon i vattnet och trampade på massa sjöborrartaggar i foten (38 st!) så vi var tvungna att vänta medans hon var hos läkaren).

Men nu är vi här och jag har inte tagit en enda bild som jag kan lägga in. Det lovar jag dock att göra imorgon. Petra och co har tagit massor av bilder så ni får se dem i dagarna.






Här skulle vi ta en bild men så kom det massa folk som bor på en annan båt och började härmas så vi började skratta.




Sen ville de vara med. Och det fick de.


JOSI - på bilden här dricker jag - Kruscuvac

Betyg;
D-







Over and out.

5 kommentarer:

Pappa Josef sa...

Sötnos då! Glad jag blir :-) Men trist att Du inte gillade Kruscuvac, men då har jag inga höga förväntningar på Slivovic, får hoppas på Stock&Cola...en annan "jugge-favorit" bland tjejjer är rödvin&cola :-)
Och sen MÅSTE Du prova GILLIZE (det är små små hela friterade fiskar! Sjuuukt gott! (T.o.m Becca provade det här igår kväll i Kreta, och japp, hon älskade det!!) Sjukt! Så nu MÅSTE Du med. Så det så!
Kommer att följa Er resa med spänning nu när Du flyter i mina förfäders vatten...Glöm inte besöka lyxöarna Hvar (typ Kroatiens Monte Carlo) och Brac.
Have fun in the sun from Josi&Becci

Pappa Josef sa...

Och ja, just det! Sjöborrar! Dem kan man minsann äta med.
Recept:
Dela den mitt itu (som du delar ett äpple på två).
Häll på/i lite olivolja och vinäger.
Gröp ur köttet och saften med en bit nybakat vitt lantbröd.
Voila! Du har Nu avnjutit en delikatess!!!

Anonym sa...

för det första vill jag säga att jag följer din blogg och jag håller tummen upp för dig :) sen har jag en knäpp fråga, du får upp videor från youtube, hur gör du? för jag har försökt med jag får bara en länk :S

Anonym sa...

Skriv skriv skriv! Vi saknar dig här

Dasha Girine sa...

joseiiii. Jag åt det igår. Sjukt. Innan jag läst detta. Men det var jötte gott. Jag älskar både fisk och friterat. ha.


Men en sak bara. Jag ÄLSKAR cocacola och därför blandar aldrig det med alkohol. Usch och fy. Det går bara inte.


Inge shot att rekomendera? Vi dricker bara vodka shots. Hehe.



Hälsa min fru. puss gull