onsdag 26 augusti 2009

PATIENCEMYDEAR

Vad är eran svaghet? Kan ni sätta ett finger på något ni vet att ni är riktigt dåliga på? Min värsta egenskap är att jag saknar tålamod. Jag vet inte vad det betyder för det exciterar inte i min värld. Eller jo det är klart jag vet vad det betyder, jag menar att jag inte klarar av det. Är jag hungrig vill jag äta på en gång. Inte om ett tag, inte senare utan på en gång. Tycker jag om någon vill jag vara ihop med den människan. Jag vill inte dejta, lära känna den människan på en djupare nivå och allt sånt där trams först. Vad är livet för roligt utan spänning? Ja men fungerar det inte så tar man det därifrån. I slutet av dagen går livet faktiskt vidare. Även fast man tror att något är världens undergång så är det inte det. Det är inte det.

Tålamod alltså. Vilket otroligt tråkigt ord. Säg ordet T Å L A M O D för er själva. Låter lika konstigt som ordet SYLT. Syyyyyyyyyyyylt. Oklart.

Nu ska jag jobba lite så mina chefer blir glada på mig. (''Chefer''? AH. Jag vill vara chef över Calle. Ha. Det skulle vara roligt. Men okej, det är något jag kan tänka mig ha lite tålamod över. Men en vacker dag...)

3 kommentarer:

she's a dudette sa...

SYLT är svenskans fulaste ord.

Anonym sa...

Nu ska jag faktiskt börja kommentera mera. Jag läser en zillion bloggar om dagen (jobbar i världens tristaste reception) och din är min favorit! Går in här ett x antal gr per dag och ser det som min skyldighet att börja kommentera dina sköna, spårade, knäppa och alldeles underbara inlägg! Fortsätt så Dasha. Jag känner på mig att det kommer bli något stort av DIG. Kram Emma

Dasha Girine sa...

Hehe. Tack för dina snälla ord. Det hoppas jag också. jag fick höra att jag kommer vara en stjärna i sverige inom ett år. Det var för exakt en månad sen. SÅ VI KAN VÄL ALLA HÅLLA TUMMARNA?


:)