fredag 14 augusti 2009

LEV

Har ni hört Alex Schulmans sommarprat? Ni borde skämmas om ni inte gjort. För det är det finaste jag hört på väldigt länge. Han berättar bland annat om när han är på väg till sin pappa som ligger inför döden och i taxin spelar de The Bandles - Walk like an egyptian. Han förbannar sig över detta. Hans pappa ska dö och på radion spelar den låten. Jag förstår verkligen hans känsla. Idag ville jag bara sätta hörlurar på alla runt omkring mig och spela den sorgligaste musiken jag vet. Men det gjorde jag inte. Idag har jag sminkat på ett leende och gjort ett bra jobb som reporter. Men nu är jag hemma, och nu åker sminket av för några timmar. Nu ska jag försöka ta igen nattens sömn som jag missade och tänka, så att jag orkar höra all glad musik inatt.


Den här låten är till dig, du vet vem.


''This could be heaven and this could be hell''

1 kommentar:

Mal sa...

Jag hörde Alex sommarprat och grät som ett barn där jag var ute och sprang i Barcelona-natten. Hörde ett annat sommarprat några dagar efter då låten "Your favorite music" kom. Åh. Jag önskar att jag kunde hitta den på youtube. Den hade passat till ditt inlägg.