måndag 24 augusti 2009

GODMORNING

När jag vaknade i morse tänkte jag att jag skulle göra ett inlägg ''min morgon i bilder'' åt er. Men sen gick allting käpprätt åt helvete och jag lyckades inte ta en enda bild för jag tappade bort mobilen. Men vi kan låsas tänkte jag!


Okej först vaknade jag.

*Bild på mig i sängen*

Sen gick jag upp och skakade en shake

*Bild på mig när jag dricker en morgonshake*

Sen sätter jag mig alltid framför datorn, och kollar SL.se och ser vilken buss jag hinner med idag.

*Bild på mig framför datorn*

Sen hoppar jag in i duschen och fryser något fruktansvärt mycket så jag står där lite för länge (som alla andra mornar).

*Bild på mig när jag borstar gaddarna i duschen*

Sen står jag och väljer kläder. Klockan har sprungit iväg eftersom att jag stod i duschen för länge.

*Bild på min nakna kropp................. NÄÄÄÄÄ................... Bild på min garderob*

Sen borstar jag snabbt igenom håret och har i lite torr schampo.

*Bild på mig i badrummet igen*

Sen sätter jag på mig ytterkläderna och ska springa hemifrån MEN hittar inte mobilhelvetet. Jag letar överallt. River upp sängen jag bäddat, kollar i köket, vardagsrummet, badrummet. HITTAR INGENSTANS!
PANIK.
Måste springa hemifrån NU. Letar igenom soffan, sängen, och badrumsvagnen igen utan någon som helst framgång. Kastar mig på datorn, loggar in på Facebook och skriver till 4 st samtidigt:

''HALLLÅÅÅÅÅ
ÄR DU DÄÄÄÄR?
JAG BEHÖVER HJÄLP!!!!
HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ!!''

Linkan svarar.
Ber honom ringa min mobil. Jag letar, letar, letar och hör en svag vibrator från badrummet. Kastar mig in där och river ut allting. HELVETE ÄR DEN!

Hittar den i en necessär. Fråga mig inte varför men av någon underlig anledning har jag lagt den där och dragit igen dragkedjan.

Springer ner till bussen där jag upptäcker att det är den sjukaste kön EVER. Jag tränger mig. Går förbi absolut allihopa och ställer mig längst fram. (Förlåt men jag ville INTE komma försent). Sen kommer bussen, jag går på. Hälften får inte ens plats på bussen. Vi åker förbi station för station och alla har dessa sjuka köer. Jag antar att det är stopp i tunnelbanan. En man går av jag får sittplats.

BINGO.

Nu kan äntligen mina morgonrutiner fortsätta.

Tar fram sminket och lägger på en smula (lite puder och mascara) tar mig högst fem minuter.

*Bild när jag sminkar mig på bussen*

Sen studsar jag av här i Frihamnen och sätter mig vid min dator.

*Bild på mig på kontoret*







Kanske inte så intressant för er att veta, men nu vet ni i alla fall hur min morgon sett ut. Ha.

God morgon!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Gud Dasha snälla ge dig själv harmoniska mornar.

Okej.
Gå upp tänd ljus, du har slutat dricka kaffe eller hur var det nu ?

Du är värd harmoni.
Inte sån där stress.
men det var en underbar beskrivning :)

Varför blir det ofta så där ?
Är du som jag ?
Bäst när det brinner i knutarna ?

Haha.

Vi som läser din blogg är dåliga på att kommentera.
men kom ihåg att din blogg är underbar!

Dasha Girine sa...

JA NI SUGER.


men jag ligger alltid i sängen för länge, tycker det är VÄRT att stressa sen för att få snooza 3 gånger. Sen står jag alltid i duschen för länge för jag inte vaknat än....:I

Anonym sa...

Ja jag slutade blogga förut för jag tyckte att alla var as som kom och läste och läste och sen stack.
Otacksamma jävlar.

men din blogg ÄR verkligen underbar du får aldrig tro att det är för att den inte är det som VI inte kommenterar.

kom ihåg det.
din blogg är fan den enda man aldrig blir tokig på.

kram!

Mal sa...

Haha vilken fin lasare du har Dasha. Ska borja tanda ljus pa morgonen jag med.

Nu har jag uppdaterad - massa.

Och HALLÂ, grattis till nya jobbet!!!!

Anonym sa...

THIS is why we love ur blogg!!!!

Anonym sa...

Ja börja tända ljus du med :)
Men jag vet inte om Dasha ska göra det på morgonen för när man har bråttom kan man kanske glömma att blåsa ut det och då blir ju det ett stressmoment senare när man undrar om man blåste ut ljusen !! Haha.............

Dasha Girine sa...

haha ja men tack anonym. TÄNK om jag skulle glömma blåsa ut dem.

Cassandra sa...

haha vad roligt att jag inte är ensam om att sminka mig på bussen eller tunnelbanan, det värsta som finns är när det är mycket folk, det rubbar hela min jävla planering! TACK FÖR EN UNDERBAR BLOGG!

Joss sa...

Haha jag var en av de som inte kom med bussen eftersom röd stod still imorse.. ska köra din metod och svepa förbi kön nästa gång!