onsdag 5 augusti 2009

DONTSPEAK

PMS ÄR EN BITCH!







Ni killar. Ni ska vara lyckliga över att ni inte vet vad PMS är. PMS tar kol på en. En gång i månaden suger livet. Man vill bara slå in pannbenet på varenda jävel som korsar ens väg. Alternativt gråta så mycket att ögonen blir rödsprängda och ger upp i utmattning. Den känslan går inte ens att beskriva. Eller kanske. Tänk er smärtan i hjärtat som ni hade upplevt om ni hade blivit dumpade av kvinna i ert liv utan någon som helst förvarning. Sån sorg, besvikelse och ilska känner vi en gång i månaden. Dock varierar PMS-en för många. Vissa har kraftigare än andra. Vissa blir mer arga, jag blir ledsen. Eller ledsen är fel ordval. Jag blir nedstämd. Känner mig oduglig och betydelselös snoris som vandrar på denna jord.

Sen är det skönt att jag haft PMS i ganska många år nu och därför lärt mig att det faktiskt är PMS som säger att jag är dum i huvudet och inte mina nära och kära. Sen är det jävligt tur att det bara är två dagar i månaden. För annars hade jag sagt upp mig från att vara tjej för längesen. Och idag är sista dagen. Hurra! Det ska vi fira ikväll i Flickrummet. Vi ska även fira Micki och Signe som fyller 20år! Fantastiskt!







3 kommentarer:

molly sa...

Vet du vad jag hörde.. vet dock inte om det stämmer. Men om PMS iaf, det får man för att kroppen är ledsen över att den inte har blivit befruktad!!!
Så sätt igång o börja baka barn hehe. Puss

paulina sa...

Usch ja, pms sucks. Har tagit ett tag (läs: år) att inse att de där otroligt dåliga dagar som dyker upp ibland bara beror på massa skithormoner.

Anonym sa...

jag far kraftiga pms humor numera. riktigt jobbigt faktiskt. men jag varnar alla mina vanner iaf sa de kan halla sig undan.