tisdag 23 juni 2009

Tacosgratäng ala Dasha

Här kommer receptet på min Tacosgratäng (som jag lagade häromdagen).



Ingredienser:

- Köttfärs
- Tacokrydda (Jag använder mig av smaken HOT)
- Nachoschips (Jag använder mig av ostsmak)
- Arlas gratäng Ost
- Gräddfil
- Salsa
- Isbergssallad
- Rödlök




1. Börja med att steka på köttfärsen, sen hälla på kryddpåsen.


2. Min personliga hemlighet är att hälla på 1/3 glas vatten i köttfärsen när det börjar se lite torrt ut.


3. Sen tar ni fram en passande form. Fyll botten med nachos.


4. Köttfärs.


5. Ost.


6. Sen fortsätter ni så med flera lager tills något tar slut. Sen in i ugnen med det. Ca 180'C tills osten börjat smälta. Vänta inte för länge, för då blir osten hård.


7. Servera med tillbehören.


8. Taa taa. Där har ni en Tacosgratäng ala Dasha!





Betyg;
DDDDD

9 kommentarer:

Erik Lindqvist sa...

JAG VILL HA

Anonym sa...

hahaa. söt. din personliga hemlighet står på alla kryddpåsar.

hanna sa...

gott, måste testas :D

Dasha Girine sa...

ÅH NO. Gör det? Min pappa lärde mig det när jag var mini och bara hållit kvar sen dess..


Men å andra sidan. Vem läser instruktioen på kryddpåsarna? Hehe

Åsa sa...

Ser jättegott ut! ska jag definitivt testa i helgen! Lite roligare än vanlig tacos liksom :) Ha det bäst o sola mycket!! Kraaam / Åsa

KR sa...

åhh det var supergott, tro mig. Tack för tipset, jag njuter av maten nu! :) "mMm..mumms" hehe

Anonym sa...

schyssta ljusstakar !!!

Dasha Girine sa...

Men vad roligt att ni gillar det! Och framför allt att ni kommenterar. i love i love it i love it!

Kommer fler recept. Har bara inte hunnit lägga in...


Ljusstakarna är något alla i philips familj har. det är lite av en tradition tror jag. De har dem på landet och alla syskonen har dem. hehe, en apgrej :p

Anonym sa...

NAJS!! Hur gott som helst! :) /elin