torsdag 25 juni 2009

SUMMEROF09

Aaaaah ha ha ha. Jag åkte ut till Natasha i Enebyberg (ni vet min extra familj som jag alltid äter söndagsmiddag med). Vi låg på deras altan och grillandes. Vi försökte svalka oss med en fattig blommspruta men ack så dåligt det gick... Så börjar vi skämta om att vi ska gå till grannen och fråga om ''vi får låna lite socker till vår jordgubbspaj som vi håller på att baka'' - när vi i självaverket vill svalka oss i deras pool. Tiden går och svettet rinner längst våra kroppar, vi driver mer och mer med tanken om att det faktiskt låter som en dålig porrfilm. ''Hej får vi låna 1dl socker, gud vilken varm dag det är idag........ Men OJ. Har du en pooooooooool?''

He he.

Tillslut skrattar vi så mycket att vi ligger dubbelvikta i våra solstolar, sen vet jag inte riktigt vad som hände (förmodligen solsting) men helt plötsligt går vi utanför huset och han vinkar.

Vi vinkar tillbaka.

Smyger in och fnittrar fram att vi ska baka en tårta men att det fattas 1dl socker. Han säger att han tyvärr inte har något, men ändå var på väg till affären och gärna skjutsar oss!

Jag: -Aha, nä vad snällt. Men det är fakitiskt okej!
Han: -Jo, men hoppa in tjejer. Jag ska ändå dit!
Jag: -Nä men vet du, det behövs faktiskt verkligen inte!

Sen står vi där i affären och han köper socker till oss (vi hade såklart inge pengar med oss) så säger han att vi gärna får komma förbi med en bit som tack.

SÅ JA. Nu sitter vi och gogglar ''jordgubbspaj''. Ni får ett recept snart.

Ha!

4 kommentarer:

Parisa sa...

Sjukt kul! Jag gillar att du skriver mer nu.

Anonym sa...

Hahahahhahahahha
jag kan oxå ta en bit! puss becca

Anonym sa...

jag känner inte dig bara genom bloggen räknas det och tänkte bara säga att detta känn typiskt DASHA. Du förgyller min tillvaro. tack!

molly sa...

Hahaha KUL!


Ringde dig nyss men du svara inte.. grr.. men om imorn, jag har tid på bvc åt alice 13, men efter kanske? Du sover väl ändå vid den tiden.. :P hehe ring mig! puss