onsdag 24 september 2008


Nu har jag gett det här med sömn två helhjärtade försök, utan framgång.. Jag har för mycke att tänka på antar jag.


Dricker ni vanlig god cola eller äcklig colalight tjejer?

Josef gjorde en observation när vi åt på sturehof häromdagen:

Servitrisen: Dricka?
D: Cola, tack!
Servitrisen: Vanlig cola?
D: Ja, tack!

Sen gick hon sin väg och Josef vänder sig till mig och säger något i stil med "höhö, nej ovanlig cola". Men faktum är att jag vet ingen (enorm betoning på ingen) tjej som dricker vanlig cola förutom mig och Becca. (Min chef Lena också tror jag.) Men ingen mer! Så det var nog undermedvetet för att göra sitt jobb lättare och inte behöva gå två ggr servitrisen frågade mig om jag ville ha vanlig cola.

Riktiga tjejer dricker riktig cola! Man måste njuta. Så mycke socker är det faktiskt inte, man kan dra ner på annat.

Visst Becca? (Kan du förövrigt svara på mitt sms om bilen? Jag vet att Josef är viktig för dig men det är jag med, vem ska annars ta hand om er snoris!!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Yo bruden, gjorde värsta undersökningen. Checka -- > Så mycket socker gömmer sig i olika drycker:

En mellanstor milkshake = 19 sockerbitar
Coca-cola, 33 cl = 6 sockerbitar
Nyponsoppa, 20 cl = 8 sockerbitar
Juice, 25 cl = 8 sockerbitar
Red Bull = 8 sockerbitar
O´Boy, 20 cl = 6 sockerbitar
Mellanmjölk, 20 cl = 3 sockerbitar
Starköl, 50 cl = 4,5 sockerbitar
I glas vitt vit = 2,5 sockerbitar
I glas rödvin = 1 sockerbit
Vatten = Inget socker!

1 liter tomatketchup = 77 sockerbitar
1 liter fruktyoghurt = 20 sockerbitar

Galen info.. Sorry men kan inte avslöja varifrån infon kommer. Kontakter du vet!

PEACE

*Ginastar* sa...

Men Dasha,jag dricker väl vanlig cola eller?! Du får sluta glömma bort mig bara för att jag inte är i sthlm hela tiden,då blir jag lessen ;)

Anonym sa...

Jag dricker också vanlig cola!!
Diet coke is for fat people!
Sukralos är dessutom inte nedbrytbart, så konstgjorda sockerarter lagas i kroppen istället för att förbrännas, som de skulle gjort om du drack vanlig cola. Ska man dricka cola kan man därför hellre dricka "vanlig".
Älskar cola! Bästa bakis/på kvällen/då man vaknar drycken! Funkar alltid :)

Anonym sa...

jag dricker faktiskt också vanlig cola dash!
jag om nån är väl emot alla light produkter.... :P

Ida Silén sa...

Moi aussi! :) Light är vidrigt.

Anonym sa...

Cola light är äckligt, dessutom är de sötningsmedlen som finns där i farligare än att dricka en vanlig cola då och då.. Dessutom gör sötningsmedlen dig beroende, dvs mer beroende än du blir av att dricka vanlig cola. Är bara glad att jag inte har colasuget så ofta, men har jag det så är det självklart att jag väljer riktig cola!

n sa...

jag har ett tjejgäng på ca 10 brudar. jag är den enda av dem som dricker vanlig cola