torsdag 10 september 2009

YOURGOINGDOWN

Jag har varit med om det absolut vidrigaste (JA jag är dramaqueen) någonsin ikväll. Jag hade tänkt att laga broccolisoppa till middag så när jag hade skurit upp första broccolin upptäcker jag att den är FYLLD AV GRÖNA LARVER.

Alltså, de är identiska med de gröna små blommorna. Och hade inte min mobil ringt så jag hade stannat upp och börjat stirra ner i broccolin hade jag aldrig hittat denna ohyra som ålade sig på min skärbräda. Jag skrek rakt ut och blev svinförbannad. Först för att det är så jävla irriterande att behöva gå ner till affären igen, och sen för att klockan var sju och jag bara hade ätit lunch innan vilket var tusen år sen och jag var så hungrig att jag var på bristningsgränsen. Jag packade försiktigt ner larverna i plastfolie, satte upp håret i en toffs (för att se mer seriös ut) och gick ner till SABIS i FÄLTÖVERSTEN för att prata med chefen. Han var så klart inte där. Så någon ättrig liten kassörska sa att jag kunde få en ny broccoli om jag ville, SOM OM JAG FORTFARANDE VAR SUGEN PÅ BROCCOLISOPPA?!

Jag gav dem mitt nummer och sa att om inte deras chef ringde mig innan 15.00 imorgon så skulle det bli riktigt dålig stämning. Sen ljög jag även och sa att jag jobbade på ett ställe som jag inte gör så de skulle bli rädda! Tyvärr är det alldeles för pinsamt att erkänna var så jag håller det för mig själv. När jag gick därifrån med mina bestämda steg pep Philip ''Bara så du vet Dasha, så tänker inte jag vara med i någon tidning om att jag fick några larver i min broccoli''.

Visst är han rolig? Som om jag tänker vara med i någon tidning. Jag vill bara ha en fet ersättning. Jag kan tänka mig en check på tio tusen kronor på Sabis. Det tycker jag är rimligt. Tycker inte ni? Skulle detta varit USA skulle jag varit miljonär inom ett dygn.


11 kommentarer:

sa...

Fan Dasha,jag hade förväntat mig en bild på larverna. Skitäckligt,men jag ville verkligen se!!

mal sa...

Hahahaha

Anonym sa...

Ja, men nu ÄR det inte usa. Tycker du är löjlig, den typen av olyckor händer tyvärr ibland och att du ska kräva någon slags ersättning är ju asburt.

Anonym sa...

Jag tycker också att du är otroligt löjlig. Att det kan finnas djur i frukt och grönsaker ibland är inte konstigt och det är en omöjlighet för personalen att kolla var enda grönsak med mikroskop innan de plockas upp. Du säger ju själv att du inte skulle ha upptäckt larverna om inte telefonen hade ringt.

Tänk på den stackars kassörskan som du förstörde dagen för istället och som inte alls har med saken att göra egentligen. Inte visste jag att du var en sådan bitter person.

Dasha Girine sa...

men Ha. Driver ni med mig? Det är inte uppenbarligen utan det är ren FAKTA att ni inte vet allt om mig. Tänk på att det här är en blogg, jag väljer vad jag ska visa för er.

Men det var inte ETT DJUR. De var massvis. Alltså, det kryllade av dem. Vilket betyder att broccolin uppenbarligen måste varit jättegammal. Jag har en video på dem som jag lägger upp senare!


ALLTSÅ, (känner att jag måste upprepa för vissa) det kryllade av neongröna larver. Inte 2-3 stycken!

she's a dudette sa...

Du har en ring.

Anonym sa...

Helt rætt Dasha! Jag fick larver i en påse m hasselnøtter från willys en gång. En stængd plastpåse liksom! Ringde och hotade med diverse represalier och fick 500 kr. I værdecheckar. På willys som jag aldrig någonsin igen kommer handla på. Snåla jævlar.

Emelie

Anonym sa...

Det e vanligt m larvar i nøtter:) Det e proteiner

Jojjo sa...

Det är ganska vanligt att det är så där med broccoli, jag köper aldrig brocoli av den anledingen.

she's a dudette sa...

Haha. Jävla trickster!

Emelie Persson sa...

Jag säger bara blä. BLÄ för larver.