måndag 17 november 2008


Nu vart det pizza igen. Men det är bara för att THE BOTTEN IS NÅDD. Denna dag.. (djupt andetag) har varit väldigt tung. Det var längesen jag var såhär trött slash bakfull. När jag kom hem imorse någongång så ringde en vän till mig och vi låg och babblade på om det enda ämnet man kan tala om i timmar..


Kärlek.


Han hade sina problem och frågeteckan och jag mina. När hans batteri dog runt halv nio tiden kände jag att det kanske var dax att sova ändå. Vaknade kl två idag och är inte riktigt hundra än.
Jag måse dammsuga min lägenhet för den är täckt av rosa fjädrar. Sen i köket tappade jag ut en påse sesamfrön. F R Ö N. Hör ni hur irriterande det klingar? ''Påse med frön''.


Huvudvärk.



Betyg;
DDDD+
Jag har verkligen den bästa pizzerian nedanför mig. Pizzan är perfekt, varjegång. Men de som jobbar där är katastrof. Man kan tex aldrig förbeställa pizzan för de svarar inte i telefonen. Kanske en gång av hundra. Sen förstår de ingenting när man väl är där. Jag har ätit inbakad oxfile pizza därifrån tusen ggr, men just idag så gick det inte.

''Oxfilen blir inte färdig'' sa han.

Jag blev sur och beställde en inbakad margarita istället. När jag ska betala sen säger han ''calzone utan skinka 85 kr, tack''

Då säger jag: ''Men va? Det är ju en inbakad margarita? Det står här att den kostar 65kr!'' (Och inte för att de 20kr på något sätt betyder något men det stör mig när folk ska luras..)
Han säger ''men det är inte vanlig margarita, det är inbakad calzone.'' Vilket gjorde mig ännu surare men jag betalade och gick.
Men tycker ni jag eller han har fel?

7 kommentarer:

Ida Silén sa...

Be strong! ♥

Anonym sa...

Han har nog rätt.
Faktiskt.

Anonym sa...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

Anonym sa...

Du gjorde fel. Han gjorde rätt.


Gillar din blogg förresten.
M v h Micke.

Anonym sa...

men du, jag kan ju omöjligt vara den enda som är nyfiken gällande dejten!! Vill du berätta om den? :)och om killen självklart!

Anonym sa...

Han hade rätt. Typiskt folk att beställa något som kostar vi säger 65 men i en annan form eller med andra ingredienser som egentligen skulle kostat mer. DET GÅR FETTT BORT! /en som jobbar på ett lunch hak

Dasha Girine sa...

Ja men det är ju ingen skinka? FÖr jag antar att det var skinkan som kostade 10 kr och inte att han stängde igen pizzan? Vafan. Det vsr ju en margarita bara att han i slitet la ihop den.

lägg aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav