onsdag 29 oktober 2008

Nu ska jag lära er hur man gör en engagerad omelett!
(Kommer bli slarvigt för jag har jätte bråttom ska åka och spela badminton!)

Nu börjar med att steka svamp i olivolja, den är inte speciellt fet. Det är nyttiga fetter i. (Visst låter jag kunnig? Mamma som sa det. He he) Sen lägger ni dem på hushållspapper och låter dem rinna av lite, för det blir ganska mycke fett över.


Medans de ligger där och gottar sig ska ni börja med röran. Jag brukar ha HOT-salsa i för jag älskar stark mat. Sen en liten skvätt med mjölk och ägg förståss. Sen peppar ni på egen smak, i all min matlagning använder jag örtsalt. Jag tycker det smakar godare än vanlig salt.


Sen häller ni smeten i en stekpanna och låter den stå där på mellan värme i några minuter. Sen brukar jag alltid lägga in hela stekpannan i ugnen för det bevarar den saftiga smaken. Den blir mer mousse än kornig. Sista minuten i ugnen slänger ni på svamparna så de inte är kalla.


Taa-taaa. Här har ni en engagerad middag slash frukost.



Nu ska jag studsa iväg och bli smal.

PUSSGULL
Put your hands up for LAROY!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många grader har du ugnen på?

Anonym sa...

och om d brände dig på ungen så vet du hur man gör haha puss på dig <33