fredag 20 mars 2009

Det här tjatet om nässpray. Jag förstår inte. Hur ska man inte kunna bli beroende? (För det blir man, paniken jag känner när jag tar fram sprayen, ska använda den och kommer på att den är t o m? Skulle kunna jämföras med världens undergång.) Jag kan inte andas om jag inte får föra in den i min lilla näsa och trycka till. Sen står det på flaskan att det inte är rekommenderat att använda den längre än 14 dagar. Men om man fortfarande är snorig och inte kan andas EFTER 14 DAGAR? Vad gör man då? Jag är så täppt just nu att jag inte skulle kunna sova utan den. Finns det något alternativ? Någon som har något vettigt tips?

God morgon förövrigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit sjukligt beroende av nässpray i 10 (!!!) år! Där det innebar att jag hade en flaska hemma, en i väska, en på jobbet och alltid en i reserv utifall att nån av de andra tog slut innan jag hunnit köpa ny! Jag förbrukade ca en flaska i veckan.. o det är säkerligen inte hälsosamt! Så för 3 månader sen gick jag till en läkare. Man får kortison nässpray under en massa veckor istället. Och första tiden är väl inte så jättekul, ska erkännas, men nu för första gången på 10 år är jag fri skiten!! Rekommenderas starkt!! Det är underbart att slippa tänka på den där jäkla nässprayen! Lycka till! :)

. sa...

fortsätt använd. de gör jag dasha. och jag kan andas.

Anonym sa...

När man använt vanlig nässpray 14 dagar o fortfarande inte är bra så övergår man till nässprayet Rinocort Aqua, står bland allergimedicinerna, och så kör man på det, tar nån dag o sen funkar det. Är inte beroende farligt på samma sätt som vanligt nässpray. Voia!

Anonym sa...

Aldrig använt skiten, så klent