söndag 22 mars 2009

Ah. Ni vet hur en liten sak bara kan vara droppen som får bägaren att rinna över? Den lilla saken hände precis. När jag satt i taxin på väg hem så svängde han fel. Jag fräste till och han sa att han tyckte det var en bättre väg för det brukar gå så sakta längst kungsgatan vid den här tiden för det brukar vara så många taxibilar som står stilla där. Jag kände hur jag egentligen inte var det minst arg på honom men han åkte på det. Bara för att. När vi sen kom fram till mig var han så snäll och klev ur taxin och höll upp portdörren åt mig (jag bar på tre stora papperskassor plus min väska) och bara var allmänt go. När jag klev in i porten ångrade jag mig så himla mycket. För det var så onödigt av mig att bli irriterad på honom. Det är inte han jag är arg på. Jag har bara haft en tung vecka. En helvetes vecka på jobbet. Och privat (det orkar jag inte ens gå in på, men den privata vill jag bara stryka från mitt minne). PLUS PMS. Men stackars farbrorn som fick ta det... Ah... Nu har jag jätte dåligt samvete - han menade inget illa. Bara jag som betedde mig som en idiot... Så när jag kom hem gjorde jag te med honung sen rökte jag två ciggaretter efter varann. Jag har fortfarande slutat röka (på fyllan räknas det inte) men som slutet på den här veckan behövde jag dem. Nu börjar vi om. Nu är det nästan en ny vecka.


Inga kommentarer: