onsdag 18 februari 2009


Bild från stureplan.se - båstad -08


Läste ni artikeln om Berth Milton för några veckor sen, den som handlade om att han ville skänka pengar till Stadsmissionen men de vägrade ta emot dem för att någon i deras rörelse anser att det är smutsiga pengar? En sammanfattning finns här.

Jag tycker det är helt sinnessjukt. För faktum är att det är ärliga pengar. Han betalar skatt på dem. Undra om Stadsmissionen tycker att staten är snuskiga som tar emot skatten han betalar? Jag undrar även om de behövande bryr sig om vart pengarna kommer ifrån. För i slutet av dagen behövs det ju ändå pengar. Vad spelar det för roll om de kommer från en porrkung eller en privat person som vunnit på triss?

Ja, ja... Summan av kardemumman är ändå att om du vill Berth, kan du skänka pengarna till mig. Jag tar emot dem med öppna armar. Med inga som helst konstigheter!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Båstad-09..? Hmm.. Aja, jag skulle ändå inte dit i år..

Anonym sa...

Vad ska du göra i sommar förresten? Kan inte du bjuda på lite fler sommarbilder?

Messi sa...

Berth for president

Anonym sa...

Berth har just blivit upptaxerad med 865mkr så han behöver nog pengarna själv.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\02\17\324751&sectionid=Ettan

Anonym sa...

Om du vil ha bra med stålar om ett år ska du handla Lappland Goldminers på Stockholmsbörsen, så kan du sponsa julpresenter på Berth haha