lördag 31 januari 2009

Är ni bekanta med The Secret? Det är en bok som de även gjort en film på. Klicka här för att läsa recensionen lite snabbt för att fill er in. Det handlar iallafall om att alla tankar man har kommer tillbaka till en. Från universum. Så allt du tänker kommer tillbaka i form alltså. Är superstressad så hinner inte riktigt förklara närmare men klicka på filmen nedan för att förstå lite.






Sen läser ni här: (Inte innan. Se filmsnutten!!!)
Detta är ganska sjukt. Om ni inte sett filmen eller läst boken kommer ni tycka detta bara är slumpen, vilket det är. Men ändå inte.

Jag pratade med en vän i onsdags som sa att jag skulle sjuka mig från jobbet och träffa den istället med motivering; ''Äh, ingen kommer gå ut idag ändå. Du kommer inte få så mycket dricks. Träffa mig!''. Vilket jag besvarade med: ''Nej alltså idag kommer jag få 10 000 i dricks. Jag känner det på mig.'' Sen gick jag och tänkte på det hela kvällen. Jag föreställde mig hur jag fick in nota på nota och det bara kryllade med dricks på dem. Sen kom kvällen. Och jag kan ju säga att jag var långt ifrån mina 10 000 jag hoppades på.

Men.

Så sitter vi på jobbet igår och äter p-mat. Så kommer en av mina chefer in och pratar lite med oss. Från ingenstans kommer vi in på semesterersättning, - som jag totalmissat, sen jag började jobbade för stureplansgruppen. (Jag är bara timanställd så jag trodde att jag fick någon hundring på varje lön.) Jag räknade lite snabbt.

Och ni kan aldrig gissa hur mycke jag kan plocka ut!

Ca 10 400.

Hur sjukt är inte det?


Jag rekomenderar alla att se filmen eller läsa boken. Gör det idag! Nu måste jag springa iväg till jobbet. Lycka till!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men min och Donald Trumphs favoritt är Norman Vincen Peale. I kväll ska jag forestalla mig at jag raggar den snyggaste bruden på Laroy, ja ska tänka stenhård på det i 4 timmar och lova mig att det kommer att inntreffa.

Anonym sa...

Norman Vincent Peale

Anonym sa...

Det vore kanske en bättre investering att du föreställer du dig att du kan stava...

Dasha Girine sa...

Äh. Stavning är detaljer i livet.

Dasha Girine sa...

...liksom du - som är en statist i mitt liv.

Anonym sa...

Nu är jag tilbaks, utan tjei. I ställe fikk jag en flaska i skallen på ett uteställe så jag hamnade på lasaretten og fick sy 6 sting i skallen. Jag tror det var en straff från Norman får att jag skriver konstiga saker i andras bloggar. Nu ska jag slutta.

Anonym sa...

Lol

Anonym sa...

haha jag kollade igenom bloggen snabbt, läste ett stycke om dricksen..sen tänkte jag THE SECRET för fan. gick då upp på sidan o ser då videon du lagt upp först senare! :)