fredag 12 december 2008


Då har jag jobbat färdigt på Idolförfesten. Vet ni en sak... Det blev så mycket mat över, så alla vi i personalen åt oss proppmätta. Sen stod jag där och tittade på maten som var kvar.

Alltså, det var mat kvar för ca 50 pers! Så jag frågade min chef om vi inte kunde skicka det till statsmisionen eller frälsningsarmén. Men hon svarade att hälsovårdsnämnden har infört nya regler. Så för att kunna donera mat måste man göra en massa saker (ett ex. är att skriva på en lapp ALLAS namn som hanterat maten) vilket gör att det blir för mycke arbete för oss, som vi tyvärr inte hinner med.

Hur synd är inte det? Det var ju inge som helst fel på maten. Carpacion får tom Betyg; DDDD- av mig! Men förstår ni hur många människor man skulle kunnat gjort något bra för i detta regniga väder?


3 kommentarer:

Sarah sa...

hälsovårdsnämnden my ass! tror de på stadsmissionen struntar i hur många otvättade händer som tagit i maten!!!!!

Anonym sa...

det håller inte VILL MAN så går det. "det blir för mycket jobb för oss"....

Anonym sa...

Jag måste fråga morsan.