fredag 17 april 2009

sleepsless

AH. Sov 5 timmar inatt och tänkte powernapa nu men det går verkligen inte. Och inte för att jag inte är trött, för det är jag. Utan för att jag inte kan sluta tänka. När man bara skjuter tankarna fram och tillbaka. Fick veta en sak igår som fått min hjärna att gå på högvarv. Sen en annan sak, och en annan, det känns som om någon har byggt en karusell i mitt huvud - runt runt runt går det.

Sen tänker jag även väldigt mycket på framtiden. Och ibland blir jag så stressad över att jag faktiskt är 23 år och jobbar som servitris. Jag vet att jag måste börja plugga. Ibland hakar jag upp mig och grubblar över det så länge att jag på allvar får sån panik att jag får svårt att andas. För problemet är, att jag inte vet vad jag vill bli ''när jag blir stor''. Eller jo, har väl min barndomsdröm men det är en dröm och ingen verklighet. Är det någon annan som känner likadant? Eller har några vettiga tips? Man kanske är stor när man är 23?


Då är det ångest på elitnivå.

5 kommentarer:

Ida Silén sa...

Man 'måste' ingenting.
Gör det som gör dig lycklig och glad nu, idag.
Den dagen du 'vill bli något' kommer du också känna dig sugen på att plugga till det du faktiskt är intresserad av då.

No stress babe!

tina sa...

jag är snart 25år, har läst på universitetet snart i fyra år och jag vet fortfarande inte vad jag vill bli "när jag blir stor" :) Det ger mig ångest också, men den ångesten är man ju så bra på att skjuta upp.

ha en fin helg!
kram tina

Den tjocke konsulten sa...

Häng inte upp dig altför mycket på åldern, mycket bätter att vänta lite och vara säker på att ha valt rätt utbildning än att panikvälja och hamna helt fel.

milla sa...

Minns att du några gånger under gymnasiet sa att du hade värsta super duper uppfinningen på gång. Slå till vettja!

kram /milla

Christin sa...

Oroa dig inte kära du. Lev livet och ta dagen som den kommer. Jag var 27 när jag plötsligt kom på vad jag kunde tänka mig att plugga till och har 1,5år kvar som student. Så du behöver verkligen inte ha någon brådska. STor kram /C