torsdag 24 juli 2008


Godmorgon mina små kycklingar.

Vi är på Kallis. Det är som en helt ny värld v.30 ska jag säga er. Jag beställde en Mixtallrik, den var riktigt god men för mycke smörgåspålägg men inget bröd? Jag frågade hovmästaren och hon fnös bort något om att hon skulle se efter. Innan dess hade hon varit hur besvärad som helst för vi frågade om vi fick byta bord. Från skuggan till solen. Inte så jätte krävande, visst? (Vi hade precis satt oss, inte ens beställt!)

Sen går det ca 10min hon återkommer inte till oss. Jag frågar en annan servitris om bröd. Hon ska se efter...

10min senare frågar jag Laura en tredje servitris om bröd. Sen går det kanske en 6-7 min och servitris nr två kommer med bröd. Och laura strax där på med. Jag framstår som hetsig men hungrig.

Där någonstans dyker Big Boss V upp som gubben i lådan. Som vanligt. Och snabbt som attan är hon där, står och skrattar och hänger över hans bord och bara är världens bästa och gulligaste hovmästare ever, typ.



Hovmästarens betyg;
- D


Matensbetyg;
DDD

Inga kommentarer: