tisdag 22 april 2008

Sugsnaps


Äntligen lite mat i magen. Denna skagenröra får fem stjärnor av fem möjliga. Räkorna var stora och saftiga, och ingen snuskig lök i. Jag hatar lök.

Vi sitter på Melanders fisks uteservering, den ligger precis bredvid sugsnaps.

De bad mig att gå. Jag stapla in på snaps, svin hungrig som jag var och frågade vad de hade för mat.

Den osäkra bartendern sa att de inte hade någon mat justnu. För köket höll på att byta från lunch till middag. Och det skulle ta 1 1/2 timme. Min tomma mage exploderade. Jag drog upp alkohollagen för honom och sa att han inte får servera alkohol om han inte har tre olika maträtter att erbjuda.

Han sa att jag fick prata med dom där nere, och jag kommer ner blir den rakade killen förbannad. Och drar ut mig. Där han skäller på stackars osäkra bartendern om att han vet att de inte har mat nu! Jag tjatar lite till bara för att jag är en bitterfitta när jag är nyvaken.

Då vänder sig den rakade killen mot mig och säger att jag måste lämna stället!!


Idiot snaps.

Så från och med idag bojkottar vi snaps. Hoppas ni inte sviker mig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mm så gick det NOG till.
Din fjant tror du inte ett ställe som Snaps kan alkohol lagen?
Herregud lilla vän du är fucking disk-nisse på Laroy? VAD vet du? Vilka glas som ska stå i vilken back?

Sluta försöka spela allan ballan. herregud.

Anonym sa...

Till "anonym"

För att förhindra uppkomsten av renodlade dryckesställen genomsyras svensk utskänkningspolitik av huvudprincipen att starkare alkoholdrycker än öl (klass II) endast skall få förekomma på egentliga restauranger. Dessa har den primära uppgiften att tillhandahålla lagad mat.
Enligt AL skall ett permanent serveringstillstånd till allmänheten meddelas endast om serveringsstället har ett kök för allsidig matlagning.

Restaurangköket ska vara godkänt av miljöförvaltningen för beredning och servering av lagad mat.

Köksutrustningen skall vara av sådan beskaffenhet att lagad mat i tillräcklig omfattning kan tillredas av råvaror.

Restaurangköket skall användas och lagad mat skall finnas att tillgå under hela den tid som servering av spritdrycker, vin och starköl pågår.

Gästerna skall erbjudas ett varierat och komplett utbud av såväl maträtter som drycker.