tisdag 26 februari 2008

Blöt hund


När jag vaknade kl 09 idag, så ringde jag Freja för det är den enda jag känner som är vid medvetandet den tiden på dygnet.

Vi kom fram till den brillianta idén att jag skulle skjutsa henne till kungenskurva för hon skulle hämta ut sin mobil där.

Det var irriterande att vi åkte så fel att det tog oss över två timmar, men vad som tog musten ur oss var att det började spöregna halvvägs. Genom våta fördrev vi lite tid vid fontänen inne på heron city.

När det vägrade sluta regna så satte vi oss på moppehelvetet igen och började åka hem. Men eftersom vi hitta nu så tog det bara 40 minuter. Och det gick hur fort som helst! Trots regnet piskande mot hjälmglaset..

När vi kom hem lagade jag kycklingsoppa som min mamma alltid gjorde till mig när det var dåligt väder när jag var liten. Det var nostalgi på hög nivå.

Nu ska jag klä på mig kläderna Freja valt ut åt mig för vi ska till Establish som har något jippo ikväll.

Inga kommentarer: